Wednesday, February 20, 2008

พิเศษ สังข์สุวรรณ : เรื่องเล่า : เงาสามแสง : 6

6

วันหนึ่ง คุณสุจิตต์ วงษ์เทศ ก็มาหาผม ใช่เลย ..... สุจิตต์ วงษ์เทศ คนกวน ๆ ที่อยู่หนังสือศิลปวัฒนธรรม นั่นแหละ เขาเป็นรุ่นพี่ผมที่คณะโบราณคดี .... ตลุยมาด้วยกันตลอดเวลาที่เรียนอยู่ พี่จิตต์ มาชวนผมไปหาท่านมุ้ย ..... ม.จ.ชาตรีเฉลิม ยุคล

ท่านเชิญพี่จิตต์ไปปรึกษา เรื่องจะทำหนังเรื่อง ลายคราม มันเป็นเรื่องเกี่ยวกับเครื่องเคลือบโบราณ ก็ต้องคุยกับนักโบราณคดี พี่จิตต์ก็ให้ผมเอาแผ่นเสียงชุด ไดโนเสาร์สวาท ไปด้วย ไปถึงก็พบท่านมุ้ย ..... ตอนนั้นท่านอยู่ที่วังจัดสรร ผู้ชายผอม ๆ สูง ๆ ใส่แว่น ผมไม่ได้หวี มีบุหรี่อยู่ที่นิ้วตลอดเวลา

คุยกันได้ไม่นานนัก ท่านก็ขอตัวไปนอน เพราะไม่ได้นอนมาหลายวัน และเอาแผ่นเสียงผมไปฟังเป็นบทกล่อมเห่ด้วย

ท่านตื่นขึ้นมา เมื่อความอดทนของเรากำลังจะหมด

แล้วมาพูดกับผม

ผมกำลังจะทำหนังเรื่อง รักคุณเข้าแล้ว เป็นหนังเพลง คุณมาเขียนเพลงให้ผมนะ

จากนั้น ผมก็ทำงานร่วมกับท่านมา กว่า 20 ปี เข้านี่แล้ว

อยากรู้เรื่องต่อไป ก็ต้องเปิดหน้าสองฟังเอา






พิเศษ สังข์สุวรรณ

990810







ตอนสองหาไม่พบค่ะ คงไม่ได้เขียนต่อ

Animation

Main article: Animation

Animation is the technique in which each frame of a film is produced individually, whether generated as a computer graphic, or by photographing a drawn image, or by repeatedly making small changes to a model unit (see claymation and stop motion), and then photographing the result with a special animation camera. When the frames are strung together and the resulting film is viewed at a speed of 16 or more frames per second, there is an illusion of continuous movement (due to the persistence of vision). Generating such a film is very labour intensive and tedious, though the development of computer animation has greatly sped up the process.

File formats like GIF, QuickTime, Shockwave and Flash allow animation to be viewed on a computer or over the Internet.

Because animation is very time-consuming and often very expensive to produce, the majority of animation for TV and movies comes from professional animation studios. However, the field of independent animation has existed at least since the 1950s, with animation being produced by independent studios (and sometimes by a single person). Several independent animation producers have gone on to enter the professional animation industry.

Limited animation is a way of increasing production and decreasing costs of animation by using "short cuts" in the animation process. This method was pioneered by UPA and popularized by Hanna-Barbera, and adapted by other studios as cartoons moved from movie theaters to television.[3]

Although most animation studios are now using digital technologies in their productions, there is a specific style of animation that depends on film. Cameraless animation, made famous by moviemakers like Norman McLaren, Len Lye and Stan Brakhage, is painted and drawn directly onto pieces of film, and then run through a projector.

From Wikipedia

No comments: